Se kundernes vurdering af din lokale ejendomsmægler

sommerhus

Foto: Boligsiden

Som den første og eneste rådgivningsbranche i landet offentliggør ejendomsmæglerne nu kundetilfredshedsundersøgelser på nettet. Det sker på Boligsiden.dk, hvor forbrugerne fra i dag kan se, hvordan sælgere og købere har oplevet deres bolighandel med de enkelte mæglere. Det er Dansk Ejendomsmæglerforening og Boligsiden.dk, som står bag initiativet, der skal sikre endnu større gennemsigtighed og tryghed for forbrugerne.

Sælgere af ejerboliger har fået et unikt værktøj, når de skal vælge ejendomsmægler. Fra i dag vil vurderinger af ejendomsmæglerne foretaget af de kunder, der har gennemført en bolighandel, nemlig være at finde på Danmarks mest besøgte boligsite, Boligsiden.dk. Bag initiativet står Dansk Ejendomsmæglerforening og Boligsiden A/S.

”Vi vil gerne gå foran og bidrage til at skabe størst mulig åbenhed og gennemsigtighed for forbrugerne. Derfor har vi gennem lang tid arbejdet på at udvikle et godt værktøj, der kan opfylde det ønske. Nu er vi klar og er glade for at kunne dele vores kunders oplevelser og vurderinger af os med andre på Boligsiden.dk,” siger Torben Strøm, formand for Dansk Ejendomsmæglerforening.

Torben Strøm håber og tror, at funktionen vil give forbrugerne større tryghed, når de skal vælge ejendomsmægler:

”En bolighandel hører til blandt nogle af de største økonomiske beslutninger, vi træffer i vores liv. Derfor er det også en stor og vigtig beslutning at vælge den ejendomsmægler, man gerne vil have til at hjælpe med bolighandlen. I den proces giver det en form for tryghed at kunne se andre kunders vurderinger af og tilfredshed med de lokale mæglere i ens område. ”

Nemt at finde den rette ejendomsmægler

Det er på ’Find Mægler’ på Boligsiden.dk, at man ud over en række andre relevante oplysninger om de enkelte ejendomsmæglere fra i dag også vil kan se kundetilfredshedsundersøgelser:

”Med nogle få klik kan man hurtigt få et overblik over ejendomsmæglere i sit lokale geografiske område og se, hvordan andre har oplevet at handle bolig med de pågældende mæglere. Man kan også se en række vigtige detaljer omkring den enkelte mæglerbutik som f.eks. antal solgte boliger, salgstider, nedslag i handelsprisen osv. Med andre ord har vi gjort det let for forbrugerne at finde lige præcis den ejendomsmægler, der passer bedst til ens aktuelle situation,” siger adm. direktør i Boligsiden A/S, Natasha Brandt.

For yderligere oplysninger kontakt:

  • Formand Torben Strøm, Dansk Ejendomsmæglerforening: mobil 2073 3621
  • Adm. Direktør Natasha Brandt, Boligsiden A/S: mobil 2011 3994

Fakta om tilfredshedsundersøgelserne på Boligsiden.dk

De nye tilfredshedsundersøgelser af ejendomsmæglerne kan findes på www.boligsiden.dk under fanebladet ’Find mægler’.

Siden maj 2012 har man på ’Find Mægler’ kunne finde en lang række relevante oplysninger om landets ejendomsmæglere – f.eks.:

  • Antal boliger til salg
  • Antal solgte boliger
  • Handelspriser
  • Nedslag i handelspriser
  • Butiksoplysninger, herunder antal uddannede ejendomsmæglere
  • Eventuelle tabte klagesager i Klagenævnet og Disciplinærnævnet for Ejendomsformidling.


Fra den 3. marts 2014 er det også muligt at se f.eks. følgende:

  • Samlet kundeanbefaling
  • Detaljer omkring kundetilfredsheden hos både køber og sælger baseret på spørgsmål vedr. f.eks. prisfastsætning, salgstid, salgsdokumenter, markedsføring og løbende orientering om salgsforløbet.