Åbenhed og tryghed i bolighandlen

I denne uge er indblik skrevet af formand for Dansk Ejendomsmæglerforening, Torben Strøm

Hvert år køber og sælger tusindevis af forbrugere bolig via en ejendomsmægler. I branchen har vi været klar over, at der blandt vores kunder generelt er stor tilfredshed med vores arbejde, og det vil vi naturligvis også meget gerne fortælle omverdenen.

Vi åbner op med nyt værktøj til forbrugerne

Derfor har vi nu som den første og eneste rådgiverbranche åbnet op og gået i luften med offentliggørelse af kundetilfredshedsundersøgelser her på boligsidens ”Find mægler”. Dermed har vi introduceret et værktøj til forbrugerne, der kan benyttes, når der skal vælges ejendomsmægler. Et værktøj, som har til hensigt at give vores kommende kunder såvel overblik og tryghed i forbindelse med deres bolighandel.

Målsætningen er trygge og tilfredse kunder

Vi vil med indsamlingen og offentliggørelsen af kundetilfredshedsundersøgelserne blandt både sælgere og købere gerne gå foran og imødekomme omverdenens ønsker om åbenhed og gennemsigtighed. En løbende måling af vores kunders tilfredshed er med til at holde branchen skarp, og trygge og tilfredse forbrugere giver branchen de bedste ambassadører.

Tip: Vælg ”adresser i området”

Når du går ind på ”Find mægler”, skal du være opmærksom på, at du oppe til venstre på siden både kan vælge at få vist mæglere med adresse i området og mæglere med boliger i området.

Det anbefales at vælge vis mæglere med boliger i området, da den kundetilfredshed, der herved fremkommer, er baseret på langt flere salg i lokalområdet.

God fornøjelse med Find mægler og din bolighandel!