Boligsidens presseservice

Du er meget velkommen til at bruge disse fotos og logoer i forbindelse med omtale af Boligsiden.  Har du brug for andet materiale i forbindelse med omtale af Boligsiden eller boligmarkedet, er du velkommen til at kontakte os.

BIRGIT DAETZ

Kommunikationsdirektør for Boligsiden A/S

Hent stor version

Logo_RGB_Red_Grey Boligsidens logo

Hent PNG format

Stigende salgspriser præger hele boligmarkedet tæt på årets afslutning

Af Anne Dahl Kristensen

Kvadratmeterprisen for ejerlejligheder sætter igen rekord i november. Sommerhusene er boligtypen med den største årlige stigning i salgspriserne, og standardhuset er blevet knap 500.000 kroner mere værd på syv år. Det viser nye tal fra Boligsidens Markedsindeks for november måned.

Boligmarkedet går i vinterdvale: Det får udbuddet til at dale

Af Anne Dahl Kristensen

Efter mange måneder med et højt aktivitetsniveau er boligmarkedet nu på vej i vinterhi. December markerer nemlig traditionelt set indledningen til en mere stille periode på boligmarkedet, og det viser sig også i Boligsidens nye udbudstal for primo december.

Boligmarkedet er i topform: Alle boligtyper sætter salgsrekord

Af Anne Dahl Kristensen

Antallet af solgte ejerlejligheder i oktober er det højeste i 2019. Antallet af solgte sommerhuse er allerede nu på niveau med hele sidste års samlede handel. Og antallet af solgte huse i årets 10 første måneder er det højeste niveau målt siden 2011. Det viser Boligsidens nye handelstal for oktober måned.

Ny rekord: Kvadratmeterprisen på huse har rundet 14.500 kroner

Af Anne Dahl Kristensen

Huspriserne fortsætter med at stige, og i oktober nåede kvadratmeterprisen op over 14.500 kroner. Det svarer til, at standardhuset i dag koster mere end to millioner kroner. Samtidig er salgspriserne for ejerlejligheder og sommerhuse også steget siden sidste år, viser nye tal fra Boligsidens Markedsindeks

Huskøbere har fået 10.000 færre boliger at vælge imellem

Af Anne Dahl Kristensen

Udbuddet af villaer og rækkehuse er faldet markant igennem de seneste år. Det viser nye udbudstal fra Boligsiden. Sammenlignet med primo november 2011, hvor udbuddet var størst, er der i dag 10.000 færre huse at vælge imellem.

Se alle pressemeddelelser

Modtag seneste nyt

Boligsidens presseservice

Boligsiden A/S